Untitled from the series sinai, 2006-2010
Inkjet photographic print, 40 x 60 cm 


The photographs in the Sinaï series are ambiguous, seemingly featuring desert landscapes which in fact are precise details of headless ancient sculptures. Paradoxically, in these works, the vastness inspires an intimate presence.The sculptures photographed by the artist in European museums are works altered by the iconoclasts, the ineluctable ravages of time, the concept of idol throughout the ages and the beauty concealed within the tiniest details of the art of Antiquity. Here, time is creative, and reveals the inevitable obsolescence of a frozen image of divinities, beauty or posterity.This series is entitled Sinaï referring to the mountain where Moses received the command from God to prohibit idols.


Oeuvres ambiguës, les photographies de la série Sinaï sont à la fois paysages désertiques et détails précis de sculptures antiques acéphales. Dans ces travaux, la vastitude inspire paradoxalement une présence intime. Œuvres altérées par l’homme et le temps, les sculptures choisies par l’artiste dans des musées européens font à la fois référence à la notion d’idole à travers les âges et à la beauté dissimulée dans les moindres plis de l’art antique. Le temps est ici créateur et révèle l’inévitable obsolescence d’une image figée du divin, de la beauté ou de la postérité. Cette série est intitulée Sinaï, du nom du Mont où Moïse reçut l’ordre de Dieu d’interdire la représentation.